bodrum escort Bedava porno izle Didim Escort Bayan Fethiye Escort Kızlar Sakarya Escort Bayan

Qılavin ve Qereçiler


Bu makale 2017-03-25 18:32:36 eklenmiş ve 352 kez görüntülenmiştir.
Ömer Çelebi

Hemen hemen her Anadolu şehrinin bir hikâyesi, bir de espri konusu vardır.

Mesela iyi pazarlık yapan biriyle karşılaştığınız da akla ilk gelen Kayserili olur.

Kayserililer iyi bir tüccar oldukları için Anadolu şehirlerinde artık kalıplaşmış bir kavram haline gelmiş.

Hatta o kadar kalıplaşmış ki: ‘Kırk Sivaslı, bir Kayserili ile baş edememiş’ diye halkın dilinde iyice yer edinmiş.

Bunun gibi Çorumlular için de; ‘senin yaptığını Çorumlular bile yapmaz’ diyerek bir insanın menfaati uğruna her şeyi göze alabileceğini ima eder.

İşte Kâhta’da da buna benzer kavramlarla karşılaşmak mümkün…

Mesleğim gereği epeyce gurbet ellerde yaşayarak sonra Kâhta’ya rücû ettim.

Teşrik-i mesaimi bura için harcıyorum.

Hamd olsun; memleketimi de, insanımızı da seviyorum.

Simam çok görünmediği için haliyle nereli olduğumu daha doğrusu hangi köyden olduğumu birçok Kâhtalı merak edip soruyor.

Efendim; ben Qılavinliyim, Kâhta’nın 10 km güney doğusunda baraj kıyısında bulunan tarihî bir köy.

Evet, tarihi bir köy zira antik çağlara ait kalıntılar bulunuyor. Görkemli mağaralar, Roma dönemine ait süslü eşyalar, yer altı şehirleri, neler de neler…

Hatta 2012 yılında Üsküdar’da katıldığım ‘Uluslararası İslamofobia Sempozyumunda’ KKTC Din İşleri Başkanı Sayın Talip Atalay Hocamla tanışırken Kâhtalı olduğumu söyleyince; ‘Qılavin köyünü biliyor musunuz?’ diye sorduğu soru ben de hâlâ canlı duruyor.

Tatlı bir enaniyetle; ‘köyümdür efendim’ dediğimde, yüksek lisans tezini Qılavin üzerine yaptığını ifade etmesi ben de ki damarları iyice kabarttı.

Düşünün, yüzlerce kilometre uzakta İstanbul’da bir sempozyumda KKTC Diyanet İşleri Başkanı size köyünüzden bahsediyor ve yüksek lisans tezini köyünüz hakkında yaptığını ifade ediyor.

Sizde de tatlı bir enaniyet vuku bulmaz mı?

Başkan, benden ya da bizden daha çok köyümüzün tarihçe-i hayatını araştırmış ve biliyor.

Araştırmalara göre zamanda Diyarbekir kaza iken Qılavin de kazaymış. Diyarbekir’in emsaliymiş.

Birçok sancak beyi Qılavin’de bulunuyormuş.

Bununla beraber Qılavinlilerdeki eğitim seviyesi Kâhta’ya çok katkı sunuyor.

Rahmetli dedem, Hacı Mustafa Hemé Keye, Menderes döneminde yani 50’li yıllarda Qılavin’de muhtar iken Kâhta’daki köylere ilkokulu inşa ediyor.

İlkokul derken, aslında ‘ilk kez’ manasında söyledim. Yani Kâhta köylerinde ilk kez bir okul Qılavin’de inşa ediliyor.

Haliyle Qılavinliler eğitimli ve donanımlı yetişiyor.

Araştırdığım kadarıyla şu anda otuz beşten fazla tıp doktoru, onlarca mühendis, yüze yakın öğretmen ve daha birçok meslek dalında Qılavinliler yetişerek memlekete maddi-manavî hizmet ediyor.

Daha ne olsun.

Ama Qılavin de; tıpkı Kayseri ve Çorum gibi halkın espri konusundan ziyade hakaret haline gelmiş.

Tabi kendilerince…

Kâhta’da birine Qılavinliyim dediğiniz de hemen başlıyorlar:

‘Qereçiler kendi aralarında demişler ki: Çocuklarınızı Qılavinlilerden uzak tutun, huyumuzu bozarlar.’

Bura da hem Qereçilere hem de Qılavinlilere bir aşağılama var.

Qereçiler; Hindistan’ın Pencap-Sind (Pakistan - Karaçi) nehir havzası boyunca Pakistan ve Afganistan’ın da içinde bulunduğu bölgelerden 1050 civarında İran ve Anadolu üzerinden dünyaya yayılmış bir Hint-Avrupa halkıdır.

Bizde yaşayan Qereçi kavmi de bugün bilinen Pakistan-Karaçi şehrinden gelen göçebe halkın neslidir.

Toplumdan dışlandığı için Qereçi kavramına bir aşağılama ve bir hakaret manası yüklenmiş.

Tıpkı zencilerin aşağılandığı Amerika ile zalim Esed’in Suriye Kürtlerine vermediği kimlik gibi toplumdan dışlanıyorlar.

Hâlbuki zenciyi de, Suriyeli Kürdü de ve Qereçileri de yaratan şüphesiz Allah!

Ben Qılavin çocuğuyum. Benim ne Qereçi çocuklarının huyunu bozacak derecede kabiliyetim var ne de Qereçilerden üstünlük taslayacak bir bedenim var.

Benim gözlerimdeki retinanın yapısının Qereçilerin retinasından bir üstünlüğü yok.

Qılavinli başka bir emsalimin kalbi Qereçilerden farklı çalışmıyor.

Kemiklerimiz kalsiyumdan beslenirken Qereçilerin kemikleri fosfora ihtiyaç duymuyor, o da kalsiyuma ihtiyaç kesbediyor.

Kromozom sayısı 47 olunca Qılavinlilerin de, Qereçilerin de, Gevendelerin de, Tukarislinin de, Mazellinin de, Sinciklinin de, Gergerlinin de, hülasa tüm insanların da çocukları ‘down sendromu’ oluyor.

Yani hepimizin hammaddesi aynı ve yaratıcısı bir…

Peki, Qılavin dışındaki köylerin üstünlük addeden ne gibi unsurları var?

Ya da bu çirkin benzetmeyi yapanların ne gibi fazileti ve farklılığı var?

Siz de Pakistan, Karaçi şehrinden zorla ana yurdunuzdan göç etmeye zorlanabilir ve gittiğiniz yerlerde kavminize ‘Qereçi’ denilerek ‘aşağılık’ kompleksine maruz kalabilirdiniz.

Nitekim göz önündeki Suriyelileri görüyorsunuz.

Çoğunun gözünde zaten Qereçi değil mi?

Bence bu aşağılık kompleksini çıkaranların ya da söyleyenlerin Qılavinlilerden ve Qereçilerden çok daha aşağılık bir özelliği var:

Söylim mi?

Bunların narsist oldukları ortada…

Irkçılık hastalığı iyice bedenlerini sarmış.

Tedavi edilmezlerse öbür tarafa aşağılık kompleksiyle gidecekler.

Hem de pisi pisine…

Yorumlar
Adınız :
E-Mail :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik :
Değiştir  
Toplam 0 yorum. Tüm yorumları okumak için tıklayın.
Diğer yazıları...
Köşe Yazarları
 ‹ 
 › 
E-Mail Bülten Kaydı
Döviz Kurları
Arşiv Arama
- -
Urfa Göbeklitepehaber,Urfa Haber,Şanlıurfa Haber
© Copyright 2013 gobeklitepehaber.com. Tüm hakları saklıdır. Bu site Gazi SOFT haber yazılımı alt yapısı ile yapılmıştır.
GÜNDEM
Kadına Şiddet
Anayasa Haberleri
Trafik Kazaları
Yerel Seçimler
SPOR
Galatasaray
Fenerbahçe
Basketbol Haberleri
Şampiyonlar Ligi
SİYASET
Recep T. Erdoğan
Devlet Bahçeli
Kemal Kılıçdaroğlu
AKP Haberleri
EĞİTİM
Eğitim Haberleri
Eğitim Bakanlığı
A.Ö.L.
Eğitim Portalı
DÜNYA
Avrupa Haberleri
Amerika Gündemi
Suriye İç Savaş
Arıkan Meselesi