bodrum escort Bedava porno izle Didim Escort Bayan Fethiye Escort Kızlar Sakarya Escort Bayan

Risale-i Nur’un membaı Kur’ân, onun miftahı da İmam-ı Ali (ra)’dir


Bu makale 2017-10-02 13:03:05 eklenmiş ve 93 kez görüntülenmiştir.
Rüstem GARZANLI

Bazı evliyalar manevî kuvvet ve velayet derecelerine göre vefat etikten sonra da ayni hayatta olduğu gibi manevî tasarrufları devam ediyor. Hayat-i Harranî, Maruf-u Kerhî, Abdulkadir Geylanî, Şâh-i Nakşibend ve İmam-i Rabbani Hazretleri gibi zatların manevî tasarrufları hayatta devam ettiğini ehl-i kalp ittifak etmişler.

Velayettin sertacı olan İmam-ı Ali (ra)’nin de veliler üzerindeki tasarrufu ayni şekilde devam ediyor. Dolayısıyla Bediüzzaman gibi asrın müceddidine manevî âlemde ders vermesi gayet makul ve mukteza-i hâldir. Aldığı dersler yâ rüya âleminde veya yakaza âleminde olmuştur. Risale-i Nur eserlerinde, rüya veya yakaza âleminde “bana ihtar edildi” diye birçok yerde geçiyor.

Konumuza ışık tutacak Şamlı Hafız Tevfik’in istihracî bir fıkrasını nazara vermek istiyorum.

Şöyle: “Ben Üstadımdan işittim ki: Hazret-i Mevlânâ Hindistan’dan tarik-i Nakşîyi getirdiği vakit, Bağdat dairesi Şâh-ı Geylânî’nin (k.s.) ba’del-memat hayatında olduğu gibi, taht-ı tasarrufunda idi. Hazret-i Mevlânâ’nın mânen tasarrufu, bidâyeten câ-yı kabul göremedi. Şâh-ı Nakşibend (k.s.) ile İmam-ı Rabbânî’nin (k.s.) ruhaniyetleri Bağdat’a gelip Şâh-ı Geylânî’nin ziyaretine giderek rica etmişler ki, “Mevlânâ Hâlid senin evlâdındır, kabul et.

Şâh-ı Geylânî (k.s.), onların iltimaslarını kabul ederek Mevlânâ Hâlid’i kabul etmiş. Ondan sonra Mevlânâ Hâlid (k.s.) birden parlamış. Bu vakıa, ehl-i keşifçe vâki ve meşhud olmuştur. hâdise-i ruhaniyeyi, o zaman ehl-i velâyetin bir kısmı müşahede etmiş, bazı da rüyayla görmüşler. O hâdise-i ruhaniyeyi, o zaman ehl-i velâyetin bir kısmı müşahede etmiş, bazı da rüyayla görmüşler. Üstadımın sözü burada hitam buldu.”1,

Bağdat’ta Kadiri meşrebinin hâkim olması nedeniyle Hazreti Abdulkadir-i Geylânî manen başka meşreplerin Bağdat’ta revaç görmesini istememiş. Taassubundan değil, belki tasarrufun şe’ninden dolayı müsaade etmemiş.

Asrın müceddidi Said Nursî Hazretleri de manen İmam-ı Ali (r.a.)’nin tasarrufu altında ders aldığını şöyle ifade eder:

“Zaten Üveysî bir surette doğrudan doğruya hakikat dersimi Gavs-ı Âzamdan (k.s.) ve Zeynelâbidîn (r.a.) ve Hasan, Hüseyin (r.a.) vasıtasıyla İmam-ı Ali’den (r.a.) almışım. Onun için, hizmet ettiğimiz daire onların dairesidir.” 2, Bir tarafta hizmet dairesini ibraz ederken, bir diğer tarafta Risale-i Nurların birinci üstadı İmam-ı Ali (r.a.) olduğunu da tasdik ediyor.

Said Nursî Hazretleri manevi âlemde Hazreti Ali (r.a.)’den aldığı ders şüphesiz Risale-i Nur dersidir. "… bu risalenin öyle bir ehemmiyeti var ki, İmam-ı Ali (r.a.) kerâmât-ı gaybiyesinde bu risaleye, 'Âyet-i Kübrâ' ve 'Asâ-yı Mûsâ' namlarını vermiş Risale-i Nur'un risaleleri içinde buna hususî bakıp, nazar-ı dikkati celbetmiş.”2, İmam-i Ali’nin, Risale-i Nurlarla alakadar olduğu görüşü vurgulamış. 3,

Risale-i Nurlar doğrudan iman hakikatlerini ders verdiği için, hem ilim, hem de ibadet mesabesindedir. Öyle bir ilimdir ki, içinde külli ibadet manası da vardır. “… Çünkü adalet-i hakikîye ile bu asırda insanları mes’ud edebilir bir istidatta bulunan, Risale-i Nur’dur; ve onun şahs-ı manevîsi Hazret-i Hasan (r.a.)’nın bir muavini, bir mütemmimi, bir manevî veledi hükmündedir.”4, Bu cihetle Risale-i Nurlar tamamen sahabe mesleği üzerine gidiyor.

 

İmam-ı Rabbani, İmam-ı Gazalî, Gavs-i âzam Şah-ı Geylanî ve İmam-ı Azam gibi müceddid ve müçtehitler de iman hakikatleri ile sahabe mesleği üzerinde gitmişler. Demek ki, akrebiyet cihetiyle Bediüzzaman ile ayni hakikatleri âlemlerinde tatbik etmişler.

 

Hulâsa: Risale-i Nurlarla birinci derecede alakadar olan İmam-ı Ali (r.a.) ve Gavs-ı Âzam (k.s.)’dır. Bu hizmetler manen onların tasarrufu altında olduğu için Risale-i Nur talebeleri bu bilinçaltında hizmet etmeleri gerekir. Şefkat tokatlarına maruz kalmamak için Bediüzzaman, talebelerini daima teyakkuza davet etmiştir.

Rüstem Garzanlı

28.9.2017

Dipnotlar:

1-Barla Lahikası, s.142

2- Emirdağ Lahikası s.134

3- Şuâlar, yedinci Şuâ

4- Emirdağ lahikası, s.139

Yorumlar
Adınız :
E-Mail :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik :
Değiştir  
Toplam 0 yorum. Tüm yorumları okumak için tıklayın.
Diğer yazıları...
Köşe Yazarları
 ‹ 
 › 
E-Mail Bülten Kaydı
Döviz Kurları
Arşiv Arama
- -
Urfa Göbeklitepehaber,Urfa Haber,Şanlıurfa Haber
© Copyright 2013 gobeklitepehaber.com. Tüm hakları saklıdır. Bu site Gazi SOFT haber yazılımı alt yapısı ile yapılmıştır.
GÜNDEM
Kadına Şiddet
Anayasa Haberleri
Trafik Kazaları
Yerel Seçimler
SPOR
Galatasaray
Fenerbahçe
Basketbol Haberleri
Şampiyonlar Ligi
SİYASET
Recep T. Erdoğan
Devlet Bahçeli
Kemal Kılıçdaroğlu
AKP Haberleri
EĞİTİM
Eğitim Haberleri
Eğitim Bakanlığı
A.Ö.L.
Eğitim Portalı
DÜNYA
Avrupa Haberleri
Amerika Gündemi
Suriye İç Savaş
Arıkan Meselesi